,

2
4

JCB produce mai mult de 300 de produse diferite și este unul dintre primii trei producători de echipamente pentru constructii din lume.

PALFINGER reprezintă soluțiile cele mai inovatoare, fiabile și eficiente de ridicare pentru utilizarea pe vehicule comerciale și în domeniul maritim la nivel mondial.

PALFINGER SANY reprezinta un Joint Venture intre Palfinger si SANY Group ce ofera solutii de ridicare eficiente si de inalta calitate precum automacarale telescopice montate pe autosasiuri precum si macarale cu autopropulsie pentru teren dificil, echipamente ce au aplicatii in domeniul constructiilor generale sau de infrastructura.

SENNEBOGEN este o companie germană cu recunoaștere la nivel global, care produce și dezvoltă utilaje de înaltă performanță destinate domeniului manipulării. Cea de a doua gamă de produse este denumită "Crane Line", și include macarale telescopice, automacarale și macarale cu braț zăbrelit.

SANDVIK este cel mai important furnizor de echipamente, instrumente, servicii și soluții tehnice pentru minerit și industria de construcții. Oferă o gamă completă de echipamente mobile, pe șenile și pe roți, incluzând concasoare cu fălci, impactoare, concasoare cu con, stații de sortare fine și grosiere.

RUBBLE MASTER este lider de piață pentru concasoare mobile, compacte, care sunt gata pentru utilizare oriunde și imediat. Cu tehnologiile inovatoare, concasoare RM continuă să stabilească noi standarde.

PARTENERII NOSTRI

LINDEN COMANSA - producător spaniol de MACARALE TURN și AUTORIDICĂTOARE. Se află în topul mondial, fiind primul producător care a fabricat macarale turn fără tiranți de tip "Flat top".

ENDRESS dezvoltă, produce și vinde echipamente de generare a energiei electrice premium pentru piața mondială și, datorită tehnologiilor inovatoare și dezvoltarea noilor produse, a devenit liderul specialist de generatoare a Europei.

MAD dezvolta solutii inteligente in industria auto pentru incarcarea vehiculelor comerciale usoare.

PRONAR este o companie poloneză cu acoperire globală - producător de frunte pentru echipamente municipale și de reciclare, mașini agricole moderne, componente pneumatice și hidraulice si punti. Pronar este, de asemenea, unul dintre cei mai mari producători de jante pentru mașini agricole din lume.

ARJES oferă o gamă variată de soluții pentru tocarea deseurilor menajere, din lemn, din demolare și a metalelor. Prin utilizarea diferitelor tehnologii de screening, utilajele ARJES pot fi configurate în conformitate cu cerințele specifice ale clienților în ceea ce privește randamentul, dimensiunea fracției și tipul de material rezultat.

5
6
SANDVIK
SPECIAL CONCASOARE
EFICIENȚĂ MAI MARE, PRODUCTIVITATE CRESCUTĂ ȘI UZURĂ MAI PUȚINĂ, QJ341+


Divizia de echipamente mobile pentru procesarea rocilor de la Sandvik a dezvoltat QJ341+ care îmbunătățește considerabil performanțele și capacitățile binecunoscutului QJ341. QJ341+ încorporează o presortare pe două nivele, din standard, ceea ce a condus la creșterea numărului de vânzări în gama celui mai bine vândut concasor mobil cu fălci, QJ341, îndeplinind astfel cerințele clienților.
Partea de presortare de pe QJ341+ are o amplitudine mare a mișcării și oferă o separare excelentă. Acest lucru face posibilă îndepărtarea unor cantități mari de steril, rezultând o eficiență ridicată, productivitate crescută, dar și o reducere considerabilă a fenomenului de uzare în concasor. QJ341+ este îndeosebi eficient în aplicațiile cu material contaminat ce conține foarte multă parte fină, deoarece presortarea face ca partea fină și materialul cu o dimensiune mai mică decât cea dată de ,,grizzly’’ să evite intrarea în concasor și să fie evacuate fie pe banda pentru parte fină, fie pe banda principală a utilajului. Testele efectuate asupra QJ341+ și experiența acumulată în anii ce au trecut ne-au demonstrat o îmbunătățire a productivității cu până la 38% în unele aplicații.
7
TERRA Romania
Pentru a completa partea de presortare, Sandvik a proiectat o nouă bandă telescopică pentru evacuarea sterilului, a cărei înălțime de descărcare ajunge până la maxim 3.1 m și care va face față unei cantități mari de steril eliminat în procesul de presortare. Jgheabul pe care alunecă sterilul are mai multe unghiuri sub care poate fi poziționat pentru a putea transfera într-un mod rapid materialul, dar și pentru a face față materialului lipicios.

Trapa pentru devierea materialului eliminat poate lăsa tot materialul care trece prin grizzly să ajungă pe banda principală sau pe banda pentru parte fină. În poziția de mijloc va asigura eliminarea materialului fin pe banda pentru parte fină, iar a materialului ce a trecut prin grizzly, dar fără partea fină, să ajungă pe banda principală. Toate aceste scenarii se pot realiza prin repoziționarea trapei, fără a fi necesară îndepărtarea vreunei site din partea de presortare.

QJ341+ include toate celelalte caracteristici, concentrate pe nevoile operatorilor, ale ui QJ341, precum fanta de concasare ajustabilă hidraulic, acționarea hidraulică a concasorului ce permite și inversarea sensului de funcționare, dar și pornirea în sarcină, caracteristici care maximizează disponibilitatea utilajului.

De asemenea, sistemul de comandă și monitorizare al utilajului este alcătuit dintr-un monitor pe care sunt afișate toate informațiile necesare și toți parametrii de funcționare + butoane prin care se realizează controlul; totul este foarte simplu de utilizat și vă oferă, în același timp, liniștea și siguranța de care aveți nevoie.
Printre alte beneficii ale lui QJ341+ se regăsește și buncărul ce poate fi pregătit de lucru de la nivelul solului și care are sistem de autoblocare pentru extensii, caracteristici care contribuie la pregătirea rapidă și sigură  a utilajului pentru demararea lucrărilor
8
SANDVIK

QJ341+ este, de asemenea, echipat cu un sistem hidraulic foarte performant și eficient ce perimite scăderea consumului de combustibil; pompa și motoarele hidraulice sunt cu pistoane axiale și debit variabil, iar toate conductele sunt din metal pentru a disipa mai bine căldura, având în același timp și etanșări fără întreținere.

Printre punctele forte ale acestei mașini se pot enumera urmatoarele și nu numai:

-Oferă capacități foarte mari de stocare;

- Gura de alimentare are dimensiuni mari, 1200 X 750 mm, pentru capacități mari de producție;
- Senzorul de nivel montat pe concasor optimizează alimentarea acestuia, oferind productivitate neîntreruptă;
- Pe fălcile concasorului se pot monta multiple tipuri de blindaje și acestea sunt interschimbabile;
- Presortare cu două punți din standard, pentru o eficiență crescută și productivitate ridicată ;
- Trapă de by-pass pentru presortare cu trei poziții ce crește flexibilitatea;
9
TERRA Romania
  • Acces facil la motorul diesel, cu puncte de golire accesibile de la nivelul solului;
  • Ventilator de răcire cu turație variabilă și schimbare de sens pentru curățarea radiatoarelor;
  • Traductor de viteză pentru banda principală ce comandă oprirea alimentatorului în cazul în care aceasta se blochează sau încetinește;
  • Sistem îmbunătățit pentru controlul alimentatorului ce asigură concasare continuă și neîntreruptă;
  • Jgheab abrupt pentru evacuarea rapidă a sterilului și pentru a face față materialului lipicios;
  • Bandă pentru steril telescopică, pentru o capacitate mare de stocare;
  • Buncăr cu obloane blocabile automat și ranforsate, pentru pregătirea rapidă și sigură de la nivelul solului;
  • Sistem de comandă, control și diagnosticare cu un ecran color ce oferă informații complete despre utilaj;
  • Ajustarea înalțimii hidraulic pentru banda principală, ce face utilajul ideal pentru reciclări;
  • Pompele și motoarele hidraulice sunt cu pistoane axiale și debit variabil, iar acest lucru eficientizează la maximum utilajul;
  • Capacitate de operare în medii ostile cu temperaturi de până la 50 de grade Celsius, fără să fie necesară înlocuirea uleiurilor;
  • Echipare din standard cu sistem de monitorizare My Fleet Telematics ce permite monitorizarea live, de la distanță, privind locația, orele de funcționare și alte detalii importante.
10
DESPRE
TERRA TE AJUTĂ SA ÎȚI CREȘTI AFACEREA
LUCRĂM PENTRU TINE

Obiectivul companiei este de a comercializa și oferi servicii performante, la cele mai înalte standarde de calitate pentru utilaje in domeniul construcțiilor, industrie si agricultură. Flexibilitatea, disponibilitatea și promptitudinea sunt criteriile pe care iși desfasoară activitatea cu succes de peste 16 ani pe piața locală de profil.

Performanța și productivitatea sunt cerințe standard atât pentru soluțiile promovate de TERRA Romania, cât și pentru angajații săi. Compania este într-un continuu proces de dezvoltare teritorială, asigurând pachete integrale de servicii de comercializare, finanțare și servicii post-vânzari pentru toate utilajele din portofoliu.Obiectivul companiei este de a comercializa și oferi servicii performante, la cele mai înalte standarde de calitate pentru utilaje in domeniul construcțiilor, industrie si agricultură. Flexibilitatea, disponibilitatea și promptitudinea sunt criteriile pe care iși desfasoară activitatea cu succes de peste 16 ani pe piața locală de profil.

12
Buldoexcavatoare
RECORD MONDIAL
JCB a produs în luna martie cel de al 750.000 buldoexcavator


Utilajul cu numărul 750.000 a fost produsă pe linia de montaj a fabricii JCB din Rocester, Staffordshire, aici fiind locul unde a fost produs primul buldoexcavator JCB acum aproape 70 de ani.

În anul 1953, fondatorul companiei, Sir Joseph Cyril Bamford CBE, a proiectat primul buldoexcavatori JCB, creând, pentru prima dată în istorie, un singur utilaje care a combinat un încărcător frontal și un braț de excavator cu cupă în partea din spate. În primul an complet de producție, 1954, au fost produsele primele 35 utilaje, în următorii 20 de ani fiind construite și apoi livrate în Marea Britanie, India, Brazilia și SUA peste 50.000 de buldoexcavatoare JCB.

JCB 3 CX, un model de legendă
Pentru al 750.000 exemplar produs, a fost ales un model iconic pentru JCB, cel mai nou buldoexcavator JCB 3 CX, cu specificații complete.
 
13
JCB
Când Phil Starbuck, în vârstă de 60 de ani, din Foxt, lângă Leek, Staffordshire s-a alăturat JCB în 1975 ca ucenic, direct de pe băncile școlii, JCB făcuse puțin peste 50.000 de buldoexcavatoare. Astăzi, Phil este angajatul cu cel mai lung parcus alături de JCB, și a fost prezent ca să sărbătorească producția modelului de 750.000.

Chiar dacă este produs de atâția ani, buldoexcavatorul rămâne extrem de popular în ceea ce privește vânzările la nivel mondial de echipamente de construcție, chiar dacă noi utilaje, eficiente și moderne au apărut pe piață în ultimii 67 de ani. Buldoexcavatorele de la JCB au înregistrat cele mai mari vânzări din lume, și se mențin în frunte de 19 ani consecutivi.
Primul buldoexcavator sa numit JCB Mark I, și acesta a reușit chiar de atunci să schimbe lumea, să aducă mecanizarea pe multe șantiere, reușind dă înlocuiasă numeroase activități care până atunci se făceau manual, și deci să crească eficiența în acest domeniu atât de dur.
Utilajul s-a dezvoltat rapid, odată cu lansarea Hyddra-Digga în 1956. Ambele modele, primele dintr-o lungă serie, au fost livrate în culori albastru și roșu și abia în anul 1960, odată cu lansarea JCB 4, un utilaj mai greu și mai puternic, a apărut culoarea galbenă, prin care toată lumea recunoaște un utilaj JCB.
JCB 3 a intrat în producție în 1961, urmat de JCB 3C în 1963 și JCB 3CII în 1967 - un model care a rezistat testului timpului, fiind produs nu mai puțin de 13 ani.
14
Eveniment TERRA Romania
Budoexcavatorul JCB cu numărul 1000
Vândut în România
Grupul TERRA este cunoscut în Europa prin mărcile reprezentate, fiind considerat de către specialiști ca fiind unul dintre lideri pieţei de utilaje terasiere, de construcţii și industriale. TERRA Romania oferă de peste 10 ani pentru piaţa din România utilaje din domeniul construcţiilor, industrie, echipamente dar și servicii de vânzare și after-sales de înaltă calitate. Performanţa TERRA Romania a fost încă o dată recunoscută prin vânzarea în anul 2019 a celui de al 1000 buldoexcavator JCB în cadrul grupului.

Vânzarea a peste 1000 de buldoexcavatoare într-un singur an reprezintă un rezultat probabil unic pentru piaţa Europeană, iar acest eve niment a fost punctat în mod special de către întrega echipă Terra Romania. Deoarece această cifră rotundă a fost atinsă în ţara noastră, reprezentanţii importatorului au sărbătorit această reușită, alături de cei ai societăţii ALPENSIDE SRL, proprietarul celui de-al 1000 buldoexcavator JCB 4 CX. Domnul Vlad Vameșu, Director general al societăţii ALPENSIDE, a primit cu această ocazie un cadou de colecţie, o machetă a buldoexcavatorului JCB livrat, special inscripţionată pentru acest eveniment.
15
1000
Evenimentul JCB #1000 a avut loc în ziua de 11 februarie 2020 la sediul din București a distribuitorului de utilaje și echipamente TERRA Romania. Macheta buldoexcavato­rului JCB a fost oferită dl Victor Vasluian, director operaţional Terra Romania Utilaje de Construcţii SRL.
Buldoexcavatorul JCB 4 CX face parte dintr-un lot de utilaje achiziţionate de către ALPENSIDE, acestea urmând să participe la construcţia autostrăzii Brașov – Comarnic.

Domnul Victor Vasluian a subliniat fap­tul că performanţele înregistrate în Româ­nia se datorează în primul rând întregii echi­pe TERRA Romania, iar vânzarea celui de al 1000 buldoexcavator din anul 2019 chiar în ţara noastră nu este întâmplătoare. La rân­dul său, dl. Director General Vlad Vameșu a dorit să anunţe că acest prim lot de utilaje JCB vor sta la baza unei bune colaborări viitoare, având încredere în utilajele și serviciile TERRA Romania.


Am profitat de ocazie pentru a re­aliza un interviu cu noul director operaţional al TERRA Romania, dl. Victor Vasluian, care este de mulţi ani conectat la activităţile ope­raţionale ale firmei:

Reporter: Sunteti cunoscut de multi ani ca director operațional al TERRA România. Considerati că această numire reprezintă o continuitate firească a activității dvs? Ca urmare a schimbării de management, vor apărea modificări în funcționarea TERRA Romania?
Victor Vasluian:Lucrez în cadrul echipei Terra Romania, cu o scurtă întrerupere, de mai bine de 12 ani.
 
16
Eveniment TERRA Romania
Mă bucură și onorează faptul că managementul și patronatul grupului m-au numit în această poziție, evident ca o continuare a activității și rezultatelor avute cu Terra de-a lungul timpului.
În prezent companiile operaționale din România ale grupului Terra Holding au ajuns la un grad de maturitate care necesită dedicația unui director general pentru fiecare dintre businessuri. Practic, s-a renunțat la poziția de director general al grupului de firme din România și s-a numit un director general pentru fiecare dintre ele.

Utilaje&Construcții:Deoarece TERRA Romania este unul dintre liderii de piață în domeniul distribuției de utilaje de construcții, buldoexcavatoarele JCB deținând o cotă de piață importantă, cred că faptul că cel de al 1000 buldoexcavator vândut de grupul TERRA în Europa a fost achiziționat de o firmă din România nu a fost o întâmplare.
Victor Vasluian: Într-adevăr, Terra Romania este unul din liderii de piață în domeniul distribuției de utilaje de construcții, cu o cotă de piață de peste 20%, iar faptul că în structura pieței din România buldoexcavatoarele continuă să reprezinte un procent de aprox 45-50% ne ajută să ne menținem la un nivel înalt.
Anul 2019 a fost unul special pentru grupul Terra, care reprezintă producătorul britanic JCB în 11 țări din centrul și estul Europei, prin prisma faptului că am reușit pentru prima dată să vindem 1000 de buldoexcavatoare. Evident, cele mai multe au fost vândute în România, unde avem o cotă de piață de peste 40%.
 
17
1000

Reporter:Cum a început anul 2020, comparativ cu anul 2019? Putem vorbi de o maturizare a pieței de utilaje de construcții, în sensul previzibilității sale? Vom scăpa de acele salturi în sus sau în jos a cererii de la un an la altul?
Victor Vasluian: Pentru 2020 e  prea devreme să tragem niște concluzii, având în vedere că în luna ianuarie în mare parte s-au închis proiecte la care lucram de anul trecut. Din păcate, datorită situației politice cu impact major asupra evoluției activității economice, trendul pieței de utilaje de construcții nu este unul clar. În continuare pot apărea perturbări importante care vor necesita o reacție adecvată.

Reporteri: Societatea ALPENSIDE, care a achiziționat al 1000 buldoexcavator, putem spune că a făcut de fapt o investiție în utilajele JCB, cumpărând trei unități. Care au fost argumentele care au convins ALPENSIDE să cumpere utilaje produse de JCB?
Victor Vasluian: Ne bucurăm că societatea ALPENSIDE, care lucrează în prezent la mult dorita și asteptata autostradă Brasov – Comarnic a decis să-și completeze flota de echipamente cu 3 utilaje JCB. Sunt convins că la baza deciziei a stat fiabilitatea acestora și faptul că datorită distribuției geografice a echipelor noastre mobile de service asigurăm o disponibilitate mecanică ridicată a utilajelor JCB.
 
18
Eveniment TERRA Romania
Soluții profesionale
Proiecte de dragare, decolmatare, ecologizare și extracție
Sfârșitul lunii septembrie a adus un eveniment de excepție pentru piața de utilaje din România, unul dintre cei mai mari distribuitori de mașini pentru construcții, TERRA Romania, prezentând o serie de soluții tehnice bazate pe utilaje de ultimă generație destinate activităților de dragare, decolmatare, ecologizare și extracție minereu din apă.

Surpriza pentru participanți, în general reprezentanți ai firmelor specializate sau interesate în astfel de activități, a constat în realizarea unor demonstrații practice, ceea ce în general este destul de greu de realizat, atunci când este vorba de demonstrații pe apă.
Prezentarea a început cu un excavator amfibiu, dotat cu accesorii pentru diferite tipuri de aplicații.

Orice excavator poate fi transformat in excavator amfibiu
Demonstrația a fost realizată cu un excavator amfibiu AMPHIMASTER EIK. Acesta are avantajul că poate realiza curățarea luciului de apă direct, și nu de pe mal, astfel zona sa de lucru fiind mult mai mare. Practic, pe sistemul de flotoare se poate monta orice tip de excavator, în maxim două ore și jumătate, o operațiune ce necesită câțiva oameni și o macara specializată. 
 
19
Soluții profesionale
De exemplu, montarea unui excavator JCB 230 pe sistemul de flotoare  a fost realizată chiar în spațiul de demonstrație într-un timp de două ore și trei minute. Practic, suprastructura de lucru și coroana de rotire a excavatorului se montează direct pe cele 2 grinzi transversale ce leagă flotoarele principale.
Partea de susținere, amfibie este formată din două flotoare cu câte trei camere separate, ermetice, cu guri de vizitare prin care se pot face reparațiile. Șenilele sunt realizate din polimer de înaltă rezistență. Producătorul oferă și variante mai ieftine, din oțel sau aliminiu, dar care nu sunt la fel de fiabile. În cazul șenilelor de polimer garanția este de 24 luni sau 2.000 ore de funcționare.
Acționarea șenilelor se face pentru fiecare șenilă cu două motoare, unul în față și unul în spate, motoare ce sunt montate pe câte un flotor. Cele două motoare sunt legate printr-un sistem multisistem  brevetat de producator, cu acționare direct-drive.
Acest sistem de șenile este verificat în condiții extreme diferite de mediu, aderența lor fiind foarte mare, siguranța operatorului fiind pe primul plan. Astfel, dacă unul dintre hidromotoare se defectează, celălalt funcționează în regim de avarie pentru a ieși din apă.
20
Eveniment TERRA Romania
Atât papucii cât și roțile stelate sunt fixate în șuruburi, o soluție tehnologică ce oferă o înlocuire simplă. Prinderea cu șuruburi înseamnă că la orice schimbare ele pot fi aliniate rapid.

Utilizare extinsă a excavatoarelor amfibii
Pentru ape mai puțin adânci, sistemul de mai sus cu două flotoare și un excavator de 22 -24 tone pot lucra singur la adâncimi de până la 1,5 m.
Pentru adâncimi de lucru mai mari, de până la 4 metri se pot adăuga lateral, pe fiecare parte, pontoane suplimentare și piloni de fixare acționați hidraulic, pentru urcare/coborâre, acestea oferind o stabilitate sporită.
Și deoarece malul nu este totdeauna amenajat, constructorul a proiectat aceste sisteme amfibii pentru a putea aborda pante de până la 40 grade, atât la intrarea cât și la ieșirea din apă.
Ecartamentul este variabil, distanța dintre șenile reglându-se cu un sistem hidraulic. Astfel, atunci când lucrează în apă, distanța dintre flotoare trebuie să fie maximă, pentru a obține cea mai bună statbilitate. Pe de altă parte, atunci când este transportat pe uscat de la un punct de lucru la altul, ecartamentul este restrâns, pentru a se putea încadra în gabaritul rutier.
De asemenea, pentru a facilita transportul lor rutier, pontoanele sunt proiectate modular. Astfel, șasiul, pontoanele și toate accesoriile pot fi transportate în containere de 40 ft sau cu o semiremorcă standard.
21
Soluții profesionale
Producătorul EIK a prevăzut posibilitatea montării a două tipuri de brațe pentru excavatorul amfibiu: brațe lungi pentru extracția de matetrial din apă, acestea fiind ranforsate. Acestea pot acoperi gama de la 6 la 250 t. De asemenea, la cerere pot fi montate și brațe pentru demolare, gama de 10 – 50 t.
Pentru a oferi o rezistență cât mai mare a brațelor, acestea, precum și contrabrațul sunt sutate robotizat și bucțate cu ajutorul unei mașini CNC de pare precizie pentru alezat 3D, care asigură paralelismul perfect al bolțurilor.

Excavatorele JCB seria X, un tandem imbatabil
Chiar dacă sistemele amfibii permit montarea oricărui tip de excavator de pe piață, TERRA Romania, in calitate de importator unic al utilajelor de construcții marca JCB, a prezentat o alternativă redutabilă pentru astfel de aplicații, și anume excavatoarele JCB seria X.
Seria X de excavatoare de la JCB a fost proiectată de la zero. Pornind de la cerințele constructorilor din întreaga lume, constructorul englez a reușit să realizeze un utilaj pe care să te poți baza, cu un consum redus, rezistent și eficient.
Cu un ansamblu nou braţ-balansier, construit din oţel cu rezistenţă sporită la întindere, ranforsat cu plăci triple, acesta are capetele turnate, pentru un plus de rezistenţă şi durabilitate. Utilajul este propulsat de un motor EcoMAX 220X, testat timp de până la 110.000 de ore pe 70 de utilaje diferite, în cadrul celor mai dure aplicaţii şi medii de lucru. Împreună cu sisteme de reducere a consmului precum fucțiile auto-idle și auto-stop, acesta oferă o economie de carburant de până la 15% comparativ cu modele similare.
Chiar dacă consumul este semnificativ redus, JCB 220X este cu 10% mai productiv, diametrul conductelor și cuplajelor hidraulice fiind mai mare. De asemenea, siametrul cuplajelor hidraulice din racordul rotitor este mai mare pentru a scădea pierderile de sarcină în circuit și a crește astfel eficiența și productivitatea în exploatare.
22
Utilaje Forestiere
TERRA Romania
Un importator în continuă dezvoltare
Forest România reprezintă cel mai important eveniment din domeniul forestier care are loc, odată la doi ani, în zona localităţii ZIZIN, în apropierea orașului Brașov. Aici se întâlnesc principalii producători și importatori de utilaje și echipamente specializate cu reprezentanţii exploatărilor forestiere, de stat sau particulare, precum și propietarii de păduri.
Un eveniment atât de important se bucură de o participare pe măsură, cei mai importanţi producători ex­punând utilajele lor, prin intermediul repre­zentanţelor locale. În acest context, importatorul TERRA România face o notă distinctă, fiind nu nu­mai un nume cunoscut printre firmele ce se ocupă cu exploatarea materialului lemnos, dar și unul dintre cei mai mari distribuitori de utilaje de construcţii din România, por­tofoliul său impresionant incluzând utila­je și echipamente marca JCB, Sennebogen sau Palfinger, cu gama sa specială pentru pădure Epsilon.

Polivalenţa – o caracteristică cheie
În standul TERRA Romania din cadrul Fo­rest România am stat de vorba cu Ovidiu Stănciulescu, Manager Produs în cadrul Terra Romania. Un bun cunoscător al pieţei locale, acesta ne-a explicat Utilaje&Construcţii mo­tivul pentru care TERRA Romania s-a orien­tat 
 
23
Echipamente forestiere
în domeniul forestier spre utilaje eficiente, absolut necesare pentru activitatea în pădu­re, fiind în primul rând polivalente:
„Piaţa lemnului din România este fluctu­antă și foarte expusă la diverși factori de in­fluenţă atât interni cât și externi. Astfel, anul acesta piaţa internă a fost afectată de dis­ponibilitatea mare de material lemnos ief­tin provenit din centrul Europei cât și de scă­derea cererilor venite din pieţele mari cum ar fi China și ţările arabe. În acest context, disponibilitatea de a face investiţii în utilaje noi este redusă și drept urmare încercăm să oferim utilaje polivalente, care pot acoperi o gamă mai largă de operaţiuni.”.
În acest context, unul dintre cele mai cunoscute utilaje de pe piaţa de construc­ţii, buldoexcavatoarele JCB 4CX, reprezin­tă de asemenea o piesă de bază și pentru proprietarii de păduri, datorită puterii sale, fiabilităţii și posibilităţii de a lucra în cele mai dure condiţii cu o gamă impresionan­tă de echipamente.
Acesta a fost prezent în cadrul standu­lui TERRA Romania, bucurându-se de un real succes, dacă ţinem seama de numărul mare de vizitatori care au fost permanent doritori să îl testeze: „Utilajele de la JCB re­prezintă piesa principală la orice expozi­ţie, deoarece toţi le folosesc, indiferent de domeniul de activitate. Noi am venit pre­gătiţi să testăm pentru reprezentanţii fir­melor din domeniul exploatării forestiere trei dintre cele mai polivalente utilaje JCB, care de altfel sunt și foarte bine vându­te pe piaţa din România: buldoexcavato­rul JCB 4CX și încărcătorul cu braţ teles­copic JCB 541-70 dar și mini-încărcăto­rul JCB 155”.
Un alt subiect de interes major au fost macaralele Palfinger, de altfel prezente în absolut toate pădurile din Europa, și nu nu­mai. Calităţile lor reprezintă deja un stan­dard în domeniu, gama Epsilon fiind bine cunoscută și în România. În cadrul stan­dului macaralele pliabile Palfinger au fost prezentate montate pe un șasiu de remor­că specializată pentru transporturl buște­nilor de la Schwrzmuller, un alt nume apre­ciat în domeniul forestier.

De la mic... la mare
TERRA Romania a venit și de această data cu o premieră absolută pentru piaţa din România, și anume un robot extrem de compact, marca Morritz, dar foarte puter­nic, destinat scoaterii materialului lemnos din pădure. Acesta reprezintă, așa cum ne spunea dl. Stănciulescu, o alternativă mo­dernă la scoaterea buștenilor căzuţi din pă­dure cu caii, o metodă încă utilizată în zilele noastre. De fapt, aceștia sunt din ce în ce mai rari și deja în pădurile din România a ajuns o problemă extragerea materialului lemnos căzut la pământ, a răriturii.
 
24
Utilaje Forestiere
TERRA Romania este și importator unic al gamei PRONAR de utilaje și echipamen­te destinate reciclării, printre aceste remar­cându-se tocătoarele, separatoarele sau sitele rotative.

De altfel, un echipament funcţional a fost prezent și în cadrul standului, aco­lo unde a fost expusă o sită rotativă PRO­NAR MPB 18.47.
Dacă tot vorbim de utilaje multifuncţi­onale, gama Sennebogen probabil că es­te un record în domeniul manipulării buș­tenilor: „Pentru piaţa specifică din Româ­nia SENNEBOGEN produce un utilaj extrem de util, versatil, care poate fi adus în pă­dure și montat un cap de procesare.
Aces­ta preia un copac, îl curăţă de crengi, îl ta­ie, îl pregătește pentru încărcat în remor­că. Atunci când nu mai este nevoie de el în pădure, același utilaj poate fi adus într-un depozit, unde este la fel de eficient, cu un graifăr putând să încarce în camioane sau să stocheze”.

La capitolul planuri de viitor, specialiștii TERRA Romania se concentrează pe acti­vitatea de reciclare, deoarece răritura, mai precis crengile de copaci care sunt lăsate acum în pădure reprezintă o resursă foar­te bună pentru producerea compostului, un îngrășământ natural căutat acum pentru agricultura bio.
Probabil că în curând vom putea vedea la lucru noi utilaje și echipa­mente specializate destinate activităţii de exploatare și prelucrare forestieră, și asta cu mult mai curând decât următoarea ex­poziţie Forest România, de peste doi ani.
 
25
26
EVENIMENT
JCB 2019
Noua gamă de utilaje cucerește Europa
La începutul acestei luni, producătorul britanic JCB a invitat presa internațională la JCB World Parts Centre și JCB World Headquarters din Rocester, Marea Britanie, pentru lansarea oficială a celor mai noi și inovatoare game de produse și tehnologii pentru 2019, în cadrul evenimentului JCB International Press Launch. 
Toate utilajele au putut fi văzute la lucru în cadrul terenului de teste al producătorului JCB din Rochester UK. Pentru acest an, JCB are în plan să lanseze la nivel intetrnațional nu mai puțin de 35 de noi utilaje și echipamente.
 
Motoarele JCB Stage V pentru mașinile din gama medie
Unul dintre cele mai așteptate momente ale evenimentului a fost lansarea motorului diesel EU Stage V de 3.0 litri dedicat utilajelor din gama medie. Motorul cu 4 cilindri DieselMAX este cu 24% mai mic și 30% mai ușor decât generația anterioară EcoMAX de 4,4 litri, cu toate acestea oferind un cuplu cu 10% mai mare și un comsun redus cu 5%. Noua generație include o tehnologie inovatoare de control al nivelului de particule și de emisii, care combină filtrul de particule diesel (DPF) și cel montat pe sistemul de evacuare (DOC) într-o singură unitate. În plus, întreaga gamă este dotată cu tehnologia Autostop. 
27
JCB
Noul motor de 3.0 litri furnizează o putere maximă de 55 kW (74CP) și un cuplu nominal de 440 Nm, la doar 1.150 rpm. Motorul compact produce cu 5% mai puțin dioxid de carbon. Costurile de service și mentenanță au fost, de asemenea, reduse cu 30% datorită intervalelor de service mărite la 500 ore și a dispozitivelor de control automat a presiunii hidraulice. 
Noul motor JCB este echipat cu bujii incandescente, pentru o pornire mai ușoară și mai rapidă pe condiții meteo nefavorabile. Motorul este complet integrat cu sistemul telematics JCB Livelink, ce oferă informații de operare vitale în timp real pentru clienți și dealeri. Dimensiunile compacte ale motorului de 3.0 litri le-a permis inginerilor JCB să instaleze motorul și sistemul de post-tratament al gazelor arse chiar și pe utilajele existente în producție, fără a fi necesar un spațiu mai mare pe verticală penru motor, ceea ce permite menținerea unei vizibilități ridicate. 
 Noul motor Stage V va fi disponibil pe modelele Loadall 531, 535 și 540, buldoexcavatoarelor 3CX, skid steer-urile cu platforme mari și încărcătoare pe șenile, dumperele 6T-9T, RTFL și excavatoarele de 13 tone. 

Seria X merge mai departe
Cu ocazia evenimentului de lansare, JCB a prezentat trei noi modele de excavatoare din seria X, din clasa de 13-16 tone, mult-așteptatele modele 131X, 140X și 150X. Acestea vor intra în producție chiar de luna aceasta și se vor alătura modelelor 210X și 220X lansate anul trecut, fiind considerate cele mai rezistente utilaje produse de către JCB, acestea oferind utilizatorului și o productivitate mai mare, un nivel de zgomot redus la nivelul cabinei și un confort deosebit pentru operator.
Noul motor de 3.0 litri furnizează o putere maximă de 55 kW (74CP) și un cuplu nominal de 440 Nm, la doar 1.150 rpm. Motorul compact produce cu 5% mai puțin dioxid de carbon. Costurile de service și mentenanță au fost, de asemenea, reduse cu 30% datorită intervalelor de service mărite la 500 ore și a dispozitivelor de control automat a presiunii hidraulice. 
Noul motor JCB este echipat cu bujii incandescente, pentru o pornire mai ușoară și mai rapidă în condiții meteo nefavorabile. 
28
EVENIMENT
Motorul este complet integrat cu sistemul telematics JCB Livelink, ce oferă informații de operare vitale în timp real pentru clienți și dealeri. Dimensiunile compacte ale motorului de 3.0 litri le-a permis inginerilor JCB să instaleze motorul și sistemul de post-tratament al gazelor arse chiar și pe utilajele existente în producție, fără a fi necesar un spațiu mai mare pe verticală penru motor, ceea ce permite menținerea unei vizibilități ridicate. 
Noul motor Stage V va fi disponibil pe modelele Loadall 531, 535 și 540, buldoexcavatoarelor 3CX, skid steer-urile cu platforme mari și încărcătoare pe șenile, dumperele 6T-9T, RTFL și excavatoarele de 13 tone. 

Seria X merge mai departe
Cu ocazia evenimentului de lansare, JCB a prezentat trei noi modele de excavatoare din seria X, din clasa de 13-16 tone, mult-așteptatele modele 131X, 140X și 150X. Acestea vor intra în producție chiar de luna aceasta și se vor alătura modelelor 210X și 220X lansate anul trecut, fiind considerate cele mai rezistente utilaje produse de către JCB, acestea oferind utilizatorului și o productivitate mai mare, un nivel de zgomot redus la nivelul cabinei și un confort deosebit pentru operator.
“Mașinile ideale pentru lucrările de fundații au fost dintotdeauna excavatoarele de 13-16 tone. Sunt simplu de manevrat pe șantier și pot contribui la îndeplinirea de sarcini multiple, de la turnarea betonului până la așternerea stratului de asfalt. Suntem extrem de entuziasmați de introducerea celor trei noi utilaje din seria X care vin în sprijinul constructorilor.
29
JCB
Modelele 210X și 220X acoperă  toate cerințele clienților noștri: o putere livrată mai mare la nivelul echipamentului de lucru, durabilitate, confort, ușurință în utilizare, fiabilitate, eficiență, productivitate și serviceabilitate în sectorul de 20 de tone,astfel că sunt încântați să putem aduce acest nou nivel de performanță modelelor nostre de 13 și 16 tone”, a declarat Tim Burnhope, șeful departamentului de Inovație și Dezvoltare. Noile utilaje din seria X sunt concepute pentru a aduce mai multă robustețe, necesară în special penru activitățile grele de șantier, o productivitate și performanță mărite, combinate cu un nivel îmbunătățit de confort pentru operator și ușurință în utilizare. Acestea oferă oparatorului o cabină mai mare, o reducere a nivelului de zgomot cu până la 68%, eficiență crescură și o creștere a productivității cu 6% tone.
Noile excavatoarele 131X, 140X și 150X înlocuiesc modelele populare JS131, JS130 și JS145. Acestesa sunt cu 80 mm mai late decât modelele anterioare, lucru ce a permis instalarea cabinei de dimensiuni mai mari CommandPlus, disponibilă deja pentru modelul 220X, ce îi oferă operatorului un mediu de lucru spațios și extrem de confortabil. Cabina este dotată cu scaune Grammer cu opțiuni de încălzire și răcire, manete servo montate în scaun, funcții de control noi, un monitor nou de 7 inchi cu meniuri intuitive, și multe alte îmbunătățiri. 
Și pentru că JCB este extrem de preocupat de punerea în funcțiune rapidă a utilajelor din seria X, etapele pe care trebuie operatorul să le îndeplinească înainte ca mașina să fie pornită au fost reduse semnificativ. Astfel, utilajul este gata de lucru în doar două secunde de la pornirea motorului. 
Cele trei noi modele JCB beneficiază de același aspect exterior agresiv al seriei X, cu rezervorul de combustibil și cel hidraulic montate acum în interiorul panourilor de protecție ale caroseriei. Toate ușile de acces la service au fost dublate cu suprafețe de contact zincate, pentru mai multă durabilitate. 
30
JCB
Excavatorul JCB JS220
Construit pentru activități grele
Excavatorul pe șenile JCB JS220NLC este creat pentru activități grele. Indiferent de tipul șantierului, motorul său cu o putere de 172 CP oferă suficientă forță pentru a duce la bun sfârșit orice lucrare. Un utilaj JCB JS220NLC, livrat de curând, lucrează deja la construcția șoselei de ocolire a orașului Suceava, cu rezultate foarte bune din punct de vedere al proprietarului.
De altfel, motorul său cu patru cilindri este unul dintre cele mai performante de pe piață din punctul de vedere al raportului putere – consum, oferind cu 25% mai multă putere și cu 27% cuplu mai mare comparativ cu motoarele similare existente în prezent.
 
Productivitate maximă
Deoarece este important pentru operator să poată controla brațul cu o precizie mare, dar să și poată săpa și încărca rapid, adică să lucreze în cicluri scurte, hidraulica excavatorului pe șenile JCB JS220NLC a fost proiectată și realizată în Japonia. Astfel, noul sistem hidraulic implementat oferă un debit mărit, o presiune crescută, acestea la rândul lor asigurând o putere de săpare și o viteză de rotire a brațului mai mare.
31
Funcționează în România
Forța de săpare maximă la nivelul brațului este de 143 kN, iar la nivelul cupei de 155 kN. JS 220 poate fi echipat, la cerere, cu un braț unic de săpare de 5,7 m sau cu unul articulat, format din trei segmente; acest brat din 3 segmente faciliteaza transportul utilajului de la un post de lucru la altul, posibilitatea de a săpa chiar lângă excavator și o capacitate de ridicare a unor sarcini utile mai mari. Masa proprie a excavatorului este de 22 tone.

Întreținere simplă
Pentru asigurarea permanentă a unei productivitați ridicate, activitățile importante, precum cele de inspecție zilnică sau de întreținere periodică, trebuie să se desfășoare cu blocarea activității utilajului pentru un timp cât mai scurt. 
Din acest motiv, accesul din exterior la componentele importante ale mașinii este foarte simplu și se poate realiza de la nivelul solului. De asemenea, motorul de ultimă generație este conectat la sistemul de comandă și control din cabină, operatorul având acces la informații importante, precum nivelul de ulei în motor sau starea de funcționare a filtrelor.

AMS - Advanced Management System 
Sistemul de management automat AMS dezvoltat de JCB asigură atât o productivitate maximă a mașinii cât și costuri de operare minime; AMS monitorizează în permanență numărul de ore lucrate efectiv și informațiile privitoare la activitatea de service a mașinii, oferind o diagnosticare completă a utilajului fără a fi necesar un laptop. Sistemul automat oferă trei nivele de verificare, dar operatorul poate accesa numai primul nivel. Informațiile despre funcționarea mașinii precum și despre întreținerea ei sunt stocate într-un mod sigur, chiar și fără un computer extern.
32
Livrare
Macarale speciale
Palfinger intră în dotarea IGSU

Dacă pentru România cutremurele de mică intensitate au intrat aproape în cotidian, nu trebuie niciodată exclus ce este mai rău, și anume o mișcare tectonică care poate produce pagube, fie ele și limitate la anumite zone. În astfel de situații limită, intervenția rapidă, de ordinul minutelor, este esențială pentru a salva vieți și pentru a limita pagubele materiale. Există un organism specializat pentru întreaga țară, Inspectoratul  General pentru Situații de Urgență (IGSU), precum și filiale locale cu personal special antrenat. Esențială este însă și dotarea tehnică, în special acele utilaje polivalente bune la toate, care să facă față neprevăzutului, dacă este necesar.
De fapt, ce trebuie să facă un astfel de utilaj, cu totul deosebit? În primul rând, să ajungă rapid, indiferent de blocajele existente pe drumuri și, prin urmare, trebuie montat pe un camion puternic. În al doilea rând, așa cum afirma șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Secretar de stat dr. Raed Arafat, există două situații clare de intervenție: “salvarea de la înălțime folosind o targă specială sau ridicarea anumitor greutăți dintr-o anumită zonă pentru degajarea acesteia”.

Macaralele Palfinger, în prima linie
Specialiștii IGSU au stabilit că cel mai bun echipament recomandat pentru intervenții, în cazul unor situații extreme, în primă urgență, este o macara polivalentă, puternică, dar care să nu fie nici foarte grea, aceasta trebuind să fie montată pe un camion cu tracțiune 8x8.

Astfel, după definirea caietului de sarcini, câștigătorul acestei competiții tehnologice

33
PALFINGER

a fost declarată firma Terra Palfinger, unicul distribuitor pentru România a mărcii de macarale Palfinger. Primele șase macarale Palfinger model PK 165.002 TEC7, dintr-un total de 50 comandate, montate pe camioane MAN de putere, au fost deja livrate către Inspectoratul pentru Situații de Urgență la sfârșitul lunii martie, în cadrul unei ceremonii oficiale.
Despre capacitatea acestora de a lucra în spații înguste și în condiții oricât de dificile, dl. Administrator Terra Palfinger, Petre Babiceanu a făcut o prezentare succintă, dar interesantă: „Macaraua beneficiază de un sistem de calare variabil care permite extinderea picioarelor de sprijin atât cât permite spațiul. Dacă, de exemplu, avem o misiune de salvare care are loc într-o zonă foarte restrânsă, se poate cala numai pe zona disponibilă, macaraua recalculând imediat diagramele de sarcini și intrând automat în zona de stabilitate. Mașina lucrează și cu nacelă, practic beneficiază de acest accesoriu suplimentar care le permite operatorilor să ajungă la înălțimi de intervenție de până la 35 de metri. Operarea macaralei, indiferent de modul de lucru, se face cu același sistem de radiocomandă. Un alt argument demn de menționat în favoarea macaralelor Palfinger este acela că lucrează și la unghiuri negative, adică se poate ajunge cu macaraua sub planul de calare al echipamentului, lucru ce poate ajuta echipele IGSU să ajungă la zone dificile cum ar fi o zonă industrială sau un subsol, să intre printr-un horn de clădire.. etc. Mașina are capabilități și de automacara, în sensul că este echipată cu un troliu de 4,5 tone, practic acționează ca o macara obișnuită”. 

34
Livrare

Multifuncțională, puternică și sigură

Despre capabilitățile tehnice ale ansamblului camion-macara, privite din punctul de vedere al unui specialist în intervenții de urgență, am stat de vorbă cu General de brigadă Dan-Paul Iamandi, Inspectorul general al IGSU. 
Pentru a ajunge la orice punct de intervenție, din punct de vedere tehnic, macaraua Palfinger este montată pe un șasiu MAN 8x8, cu toate punțile motoare, care asigură capacități de treceri și în același timp de intervenție atât pe șosea, cât și pe terenuri mai accidentate. Macaraua Palfinger PK PK 165.002 TEC7 oferă multe posibilități de a interveni prin ridicarea de greutăți mari la o distanță mai mică de șasiu, mai precis 25,8 tone la o distanță de 4,4 metri, iar la lungimea maximă a brațului de 31,3 m se poate ridica o greutate de 1.600 kg.  Astfel, în timpul unei intervenții poate fi ridicată o cisternă sau un tir care a căzut, bineînțeles după operațiunea de golire a încărcăturii cisternei sau a tirului, astfel încât să se poată repună pe carosabil dacă se mai poate deplasa capul tractor sau remorca. 
Alte aplicații importante pentru IGSU: macaraua poate interveni la mai multe tipuri de misiuni, cum ar fi salvarea de la înălțime cu ajutorul unei tărgi speciale. De asemenea, poate lucra cu diverse atasamente precum: cupă, pentru a încărca materiale precum moloz sau pământ; si graifer cu ajutorul caruia se pot manipula copaci sau stâlpi grei, căzuți pe carosabil. Alte accesorii cu care poate lucra sunt cablurile de oțel, șufele de prindere, cârligele șamd. Un avantaj al solutiei implementate este faptul ca atat pentru folosirea bratului macaralei, cat si a accesoriilor aferente, se utilizeaza o radio-comanda ergonomica, astfel încât operatorul poate să vadă în orice unghi modul în care lucrează cu brațul macaralei. Are, în același timp, un sistem inteligent anti-răsturnare, ce calculeaza in timp real poligonul de stabilitate.

“Deplasarea de la un loc la altul se realizează într-un timp scurt, astfel încât să se poată ajunge la misiune. Este unul dintre cele mai complexe echipamente cu care am lucrat, care ne va ajuta să intervenim acolo unde până acum nu aveam capacitățile tehnice să o facem (cutremure, accidente rutiere, accidente de tren)”- General de brigadă Dan-Paul Iamandi, Inspectorul general al IGSU.  

35
PALFINGER
Șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Secretar de stat dr. Raed Arafat: “Acum ceva timp spuneam că vor veni dotări atipice pentru pompieri, care sunt făcute din prisma rolului de protecție civilă, la cutremure, la operațiunile de căutare-salvare și la misiuni pentru care până acum pompierii nu aveau echipamente de acest gen. Cele șase automacarale sunt primele din cele 10 care vor sosi și vor pleca astăzi în județele Constanța, Iași, Vrancea, Sibiu, Timiș și la Unitatea Specială de Intervenţie în Situaţii de Urgenţă (USISU) Ciolpani, urmând să funcționeze pe zone. Cele care sunt amplasate în județele respective vor deservi o zonă mai mare. În cazul în care ne confruntăm cu consecințele unui cutremur și va fi nevoie de mai multe mașini de acest tip, macaralele pot fi concentrate într-o anumită zonă, pot fi chemate mai multe într-o anumită zonă, dacă este nevoie. 
Dotările vor continua, macaralele fiind o parte din acestea, vor mai veni în următoarea multe alte vehicule, pe lângă cele de bază, și aici vorbim de 500 de mașini de stingere de caapcitate mare de 10.000 litri și de capacitate medie de 4.000 de litri. În final, beneficiarul real este cetățeanul, acestea sunt dotări care vor face ca misiunea pompierilor în serviciul populației să fie una mai ușoară și mai profesionistă și nu doresc decât să nu trebuiască să le folosim, iar dacă va trebui să le folosim, atunci este foarte bine că le avem”.
36
VIDEO PREZENTARE
JCB LIVELINK - MANAGEMENTUL FLOTEI

Cu JCB LiveLink, gestionarea mașinilor dvs. devine și mai ușoară. Capacitatea sa de a furniza informatii in timp real iti mentine controlul complet si iti permite sa monitorizezi si sa gestionezi masinile de la distanta prin intermediul unui PC sau Smartphone.
 
EFICIENŢĂ
Monitorizarea precisă a orelor de funcționare și a alertelor de service îmbunătățește planificarea întreținerii, deoarece permite prioritizarea inginerilor și a serviciilor de rutină, economisind timp și resurse. Notificarile tehnice și istoricul de întreținere vă ajută să vă administrați sănătatea mașinilor. Avertizările precoce sau funcționarea incorectă a mașinii și întreținerea zilnică împreună cu istoricul detaliat al mașinii vă permit să planificați cele necesaare masinii dvs. înainte de a

 

reveni la locatie. Pentru clientul de închiriere, orele de mașină detaliate, erorile și operarea necorespunzatoare a mașinilor sunt înregistrate de la distanță, ajutându-vă să procesați mașina mai repede pentru o reacție rapidă.
 
PROFITABILITATE
LiveLink vă poate ajuta la reducerea costurilor de întreținere și de funcționare, asigurând funcționarea optimă a mașinilor, reducerea consumului de combustibil și uzura inutilă a acestora. Prin monitorizarea timpilor și a consumului de combustibil în timp real, LiveLink ajută la gestionarea costurilor de întreținere de-a lungul întregii vieți, reducerea costurilor, creșterea productivității. Vă ajută, de asemenea, să gestionați orele dvs. de plată, deoarece puteți vedea cum a fost utilizat utilajul dvs. cu orele și zilele în care mașina a lucrat.

37
VIDEO PREZENTARE
Turbofreza autonomă
Un produs Terra România

Dezvoltată iniţial pentru a fi montată pe buldo-excavatoare, Terra România Utilaje de Construcţii fiind recunoscută ca un lider de piaţă din punctul de vedere al numărului de astfel de utilaje vândute, turbofreza de zăpadă a devenit rapid un echipament universal care poate fi montat pe diferite tipuri de utilaje.
Autonomia sa de lucru, suficientă pentru un schimb de opt ore, dar și randamentul de 1.725 mc de zăpadă pe oră, au impus acest utilaj pe piaţă, acesta intrând rapid în atenţia firmelor specializate în activităţi de deszăpezire. Avantajul său principal nu este doar randamentul ridicat, ci şi faptul că poate fi montat rapid pe mașini care nu au transmisie hidrostatică, adică așa cum sunt majoritatea buldo-excavatoarelor și încărcătoarelor frontale existente pe piaţă. În plus, echipamentul poate fi simplu de acţionat de către operator chiar din cabină, construcţia sa asigurând un grad înalt de protecţie, prin utilizarea unei singure freze de zăpadă acoperindu-se până la 8 kilometri de drum pe un schimb, la un strat de zăpadă de o jumătate de metru.
Pentru a realiza un echipament cu adevărat fiabil, turbofreza a fost proiectată și executată de specialiștii Terra România împreună cu un partener extern cu care există o colaborare îndelungată. Preţul echipamentului este și el foarte competitiv, sub 30.000 EUR

38
Utilaje speciale
SENNEBOGEN
4 motive pentru care să utilizați un utilaj de demolare
Spațiu limitat, presiunea timpului și, adesea, amenajări dificile ale clădirilor - acestea sunt cele mai comune caracteristici ale proiectelor de demolare din centrul orașului. Evident, toate acestea creează nevoia de mașini performante, cu tehnologie de ultimă generaţie, şi confort maxim.

Iată însă și patru motive principale pentru alegerea utilajului de demolare Sennebogen 870:

1. Precizie
Cu o masă totală de până la 117 tone, în funcție de echipamentele și atașamentele utilizate, excavatorul cu braț lung Sennebogen 870 E este cu adevărat un gigant verde, dar în schimb, după părerea unanimă a operatorilor care au lucrat cu el, comenzile sunt extrem de rapide și ușoare. Acest lucru este absolut esențial atunci când lucrați într-un spațiu restrâns, precum și atunci când operați la înălțimi cuprinse între 20 și 33 de metri. Noile echipamente permit chiar demolările la o înălţime de 36 de metri.

2. Flexibilitate
Utilajul poate fi utilizat pentru o multitudine de operaţiuni, ceea ce înseamnă că prin utilizarea lui se economisește timp dar și resurse umane! Sennebogen 870 E este un adevărat un utilaj
39
TERRA ROMANIA
multi-tasking atunci când vine vorba de demolarea controlată a clădirilor. Maşina poate folosi cleşti, foarfeci, gheare sau ciocane, precum şi alte echipamente necesare pe şantier. Toate acestea fac ca 870 E de la SENNEBOGEN să fie extrem de versatil.

3. Rapid și eficient

După cum se spune, timpul înseamnă bani, aşa că un utilaj eficient este esenţial! Manipulatorul de materiale Sennebogen 870 oferă avantaje unice și din acest punct de vedere. Sistemul de motorizare Green Efficiency este oferit în dotarea standard pe utilajele SENNEBOGEN. Economii de combustibil de până la 20% pot fi realizate în timpul lucrului datorită funcției de oprire automată și a sistemelor de control ce urmăresc optimizarea consumului de carburant sau a sistemului hidraulic.
În plus, utilajul este simplu de transportat, în ciuda gabaritului său, iar personalul necesar pentru punerea lui în funcțiune este redus, comparativ cu alte echipamente similare existente pe piață. Sistemul sofisticat de auto-asamblare, care permite montarea contragreutății în partea din spate sau asamblarea brațului fără ajutorul unei macarale suplimentare  permite transportarea lui în doar trei tranșe, de la un loc de lucru la altul.
40
Utilaje speciale
4. Siguranţa

Operatorii de înaltă calificare sunt și vor fi întotdeauna cel mai important atuu al unei companii. Astfel, siguranța acestora este pe primul plan, iar Sennebogen 870, prin greutatea sa oferă o stabilitate excelentă în timpul lucrului.

În plus, utilajul oferă numeroase sisteme de securitate activă și pasivă, precum parbrizul realizat din sticlp ultra-rezistentă sau grătarele montate în partea din față și pe acoperiș  pentru a proteja împotriva căderii materialului.

Cabina sa unică pe piață poate să se încline, în funcție de necesitățile de vizibilitate ale operatorului cu până la 30 °, în plus putându-se ridica prin culisare pe braț până la 2,7 metri, aducând operatorul mai aproape de obiectul demolării, oferindu-i în același timp o poziție de lucru ergonomică.

Nu trebuie uitat nici sistemul electronic de siguranță care împiedică înclinarea utilajului în cazul supraîncărcării.
 
41
42
Livrare încărcător JCB
JCB 427 - O DECIZIE EXCELENTA IN AFACERI

JCB intelege ca incarcatorul frontal este crucial in orice punct de lucru. Din acest motiv noul 427 este construit pe o fundatie bazata pe calitate si fiabilitate. Acesta ofera performante excelente fara a necesita filtru de particule (DPF) 

Poate schimbarea cea mai importanta pentru acest utilaj este cabina Command Plus care inseamna: cel mai bun confort din clasa, vizibilitate, ergonomie si zgomot redus. Intretinerea si siguranta oferite sunt la un nivel superior fata de concurenta.

43
Prezentare

PRODUCTIVITATE
O puternica pompa dubla cu pistoane axiale ofera un debit de 264 l/min care sunt necesari pentru asigurarea multifunctionalitatii si a unor cicluri rapide.
Motorul Cummins QSB 6.7-litri dezvolta o putere maxima de (133kW) si un cuplu maxim de  (841Nm)  oferit la turatii joase pentru un raspuns rapid. Turbina cu geometrie variabila creste performantele la turatii joase si imbunatateste ciclurile de lucru si forta de tractare.
Operatorul poate modifica inaltimea maxima de ridicare, reintoarcerea la pozitia de incarcare si functia de flotare a cupei. 

CABINA
Structura ROPS/FOPS a cabinei incarcatorului frontal 427 este reproiectata; Stalpii fata/spate sunt la aceiasi inaltime asigurand un spatiu interior marit si partbriz panoramic. 
427 este echipat in standard cu oglinzi ajustabile electric si incalzite. Optional puteti alege si oglinzi convexe pentru un camp vizual marit.
Comenzile bratului de incarcare sunt montate pe scaun si pot fi controlate cu ajutorul unui joystick sau levierelor, ambele controlate electro-hidraulic. 

CALITATE
Incarcatorul frontal JCB 427 are o articulatie centrala de tip caseta pentru uz intens, bolt pentru uz indens, bucsa supradimensionata, cat si  un rulment dublu conic la partea de jos a casetei. Aceasta configuratie poate sustine cu usurinta incarcari orizontale si verticale. 

Putere motor maxima  133 kW

Greutate operationala 13063 kg

Capacitate cupa standard 2.4 m3

 

44

piese schimb TERRA ROMANIA

Oferta TERRA Romania
Piese schimb de origine

 Piesele de schimb originale, direct de la producător, asigură cel mai înalt nivel de calitate, siguranță și fiabilitate, deoarece sunt proiectate exact pentru utilajul dumneavoastră.
 
 Toate piesele de schimb sunt supuse celor mai stricte controale ale calității. Numai cu utilizarea acestora este garantată performanța optimă și cea mai buna productivitate a mașinii.

Contactati-ne !
Numar de telefon Call Center tel:+40317307301 (2,3,4) / 0372 383 772 

45
OFERTĂ SPECIALĂ

Pentru mai multe detalii  ii puteti contacta pe colegii nostri din cel mai apropiat punct de lucru:
 
Punct de lucru Tunari- Șoseaua de Centură, nr. 11, km. 7, Comuna Tunari, Jud. Ilfov       
Punct de lucru Brașov - Calea Feldioarei, nr. 555, Comuna Feldioara, Jud. Brasov
Punct de lucru Timișoara - Comuna Giarmata, str. Morii, nr. 780, Jud. Timiș
Punct de lucru Cluj/Turda - DN 1 - Comuna Săndulești, sat Copăceni, nr. 275/4, jud. Cluj
Sau intre orele 07:30-18:00 prin call center  la numerele de telefon: 031 730 7301 (2,3,4) / 0372 383 772

46
Lansare 2019
Noile vedete pe șantiere
JCB 3CX Compact PLUS și 3CX Compact PRO



JCB a lansat inovatorul 3CX Compact în 2015, un utilaj cu performanţe ridicate pe zonele restrânse. Cu o lăţime de doar 1,9 metri și 2,74 metri înălțime, mașina este perfectă pentru refacerea și repararea drumurilor, precum şi pentru lucrările de instalare a utilităților, cum bine ştim, lucrări care se execută preponderent în zonele urbane.

În această primăvară, JCB a prezentat oficial noile modele 3CX Compact PLUS și 3CX Compact PRO, care permit montarea de noi echipamente, inclusiv destinate amenajării peisagistice, cu un nivel ridicat de productivitate.

 

47
JCB

Principalele caracteristici ale modelelor:

-Flux frontal constant (70 litri pe minut la modelul PLUS și 120 litri pe minut pe PRO)
-Transmisie variabilă, care permite reglarea vitezei de deplasare independent de debitul hidraulic
-Manetă unică 
-Excavator spate opțional Powerslide


În plus, noul 3CX Compact PRO este prevăzut cu un joystick multifuncțional. Tim Burnhope, de la JCB, a declarat: „Buldoexcavatorul este deja unul dintre cele mai versatile piese de echipament pentru construcții din lume și când JCB a lansat 3CX Compact în 2015, am condensat 60 de ani de expertiză într-un singur utilaj. Odată cu lansarea a două modele noi din gamă, oferim clienților noștri o singură maşină purtătoare de instrumente, și mai versatilă. Cu un debit hidraulic cu până la 70% mai mult, un comutare rapidă de încărcare și un joystick multifuncțional, noile mașini vor fi cele mai versatile de pe piață și vor deschide noi aplicații pentru buldoexcavatoare. "

48
LANSARE 2019

3CX Compact PLUS oferă un debit auxiliar constant de 70 de litri pe minut, permițând furnizarea continuă de ulei hidraulic către atașarea încărcătorului și permițând funcționarea mai ușoară a atașamentelor pentru perioade mai îndelungate, pentru un plus de performanţă, productivitate, dar şi pentru a uşura munca operatorului.
În plus, transmisia VariSpeed permite acum operatorului să controleze în mod independent viteza mașinii și turația motorului pentru a maximiza performanțele sale, indiferent de viteza de deplasare. Aceste caracteristici sunt dublate de îmbunătăţirile de ordin ergonomic aduse cabinei, dar şi de oglinda care oferă o vedere clară asupra momentului cuplării ataşamentelor. 

3CX Compact PRO păstrează aceste caracteristici, dar permite un debit hidraulic de 120 lpm, astfel încât performanţa şi versatilitatea sunt maximizate. VariSpeed PRO pe modelul JCB 3CX Compact Pro oferă o viteză superioară altor utilaje de pe piață cu două pompe hidraulice independente. Noul joystick multifuncțional asigură un control total asupra comenzilor utilajului, indiferent de ataşamentul utilizat în acel moment.  Pe lângă toate acestea, maşinile sunt dotate cu lumini LED, cârlig de remorcare, dar şi alte accesorii.


 

50
PREZENTARE JCB 411
PROIECTAT PENTRU A OFERI PRODUCTIVITATE SI EFICIENTA MAXIME

JCB 411 ofera o pompa hidraulica cu roti dintate dubla ce ofera 123 l/min pentru a putea mentine cicluri de lucru rapide si capacitati multifunctionale excelente. Turbina cu geometrie variabila care echipeaza incarcatorul ofera performante la turatii mici. 
Acest incarcator este echipat cu motorul  JCB EcoMAX 4.4-litri , care produce (80 kW/108 CP) si un cuplu de 516 Nm.

Motorul nu foloseste costisitorul sistem de tratare a gazelor de esapament cu filtru de particule (DPF). Este echipat cu sistemul de recirculare a gazelor de esapament EGR si sistemul de reducere catalica SCR. 
Este echipat in standard cu brate HT - cuplu marit - ceea ce permite ridicarea paralela si o vizibilitate excelenta asupra atasamentelor. 

51
PREZENTARE

Structura ROPS a cabinei incarcatorului frontal 411 este reproiectata; Stalpii fata/spate sunt la aceiasi inaltime asigurand un spatiu interior marit si partbriz panoramic. 
Comenzile bratului de incarcare pot fi controlate cu ajutorul unui joystick sau levierelor, ambele controlate electro-hidraulic. 
Cabina este izolata de sasiu pentru un confort marit, indeplineste standardele si este presurizata pozitiv pentru a respinge praful. Acumulatorul si cutia de scule sunt inchise cu cheie pentru un spor de securitate. 

 

DESCRIERE TEHNICA

Putere motor maxima  81 kW
Greutate operationala 8722 kg
Capacitate cupa standard 1.4 m3

52
Inovații de marcă
PCC PALFINGER
Macaralele multifuncționale
- Compacte, dar cu o capacitate mare de ridicare, de până la 30 t și un moment constant de până la 115 tm,
- Pot lucra oriunde, în spațiile înguste din hale sau pe marile șantiere,
- Pot să se deplaseze și să lucreze pe teren accidentat, chiar și pe drumuri de munte,
- Pot fi ușor montate pe șasiu cu șenile sau pe platforma unui camion,
- Sarcina lor utilă poate crește prin montarea unor contragreutăți.
 
 
Evoluția tehnologiilor, noile oțeluri înalt aliate, proiectarea asistată de calculator, iată câteva elemente care împreună contribuie la noua revoluție tehnologică. Dacă în domeniul transportului de persoane sau mărfuri fiecare generație de mașini este cu mult mai avansată decât cea dinainte, utilajele și echipamentele din domeniul construcțiilor au o evoluție proprie, dar fără salturi spectaculoase.
Până acum...


IAA Hanovra, una dintre cele mai mari expoziții din lume dedicată transportului comercial, este gazda în luna septembrie a unui eveniment cu totul deosebit, și anume lansarea noului unui nou tip de macara de către producătorul austriac Palfinger.

53
Macarale multifuncționale

O revoluție în domeniul mașinilor de ridicat
Evoluția sistemelor de ridicat este una spectaculoasă, de la Leonardo da Vinci, primul care a proiectat o macara turn cu toate echipamentele necesare, până la primele automacarale, acestea s-au diversificat și s-au specializat permanent. Pe de altă parte, ele sunt absolut necesare pentru ridicarea construcțiilor de orice tip, indiferent dacă sunt amplasate într-un deșert sau un vârf de munte. Cu costurile de rigoare.
Dar Palfinger dovedește încă o dată capacitățile sale inovatoare și, bazându-se pe experiența unică a specialiștilor săi, propune acum o adevărată revoluție în domeniul macaralelor, prin noua gamă de macarale multifuncționale pe șenile PCC. Atenția deosebită acordată acestei game revoluționare de macarale a inclus nu numai investiții deosebite în cercetare și dezvoltare, dar și construcția unei fabrici speciale numai

 

pentru mcaralele Palfinger PCC. Producătorul a anunțat deja intenția de a oferi o gamă extinsă de macarale PCC, cu specificații diferite cât mai adaptate fiecărei cerințe din partea utilizatorilor.

PCC - PALFINGER Crawler Crane
Probabil cel mai sugestiv exemplu în ceea ce privește capacitățile unice ale macaralelor a fost dat de către Michael Hagenauer, șeful diviziei de produse Macarale pe șenile: "Pe teren dificil, atunci când se construiesc linii electrice sau cabluri - transportul elicopterelor este în mod normal singura alternativă la o macara montată pe camion.  În schimb, cu macaralele pe șenile PCC, astfel de activități pot fi finalizate în condiții de siguranță, în mod eficient și ieftin, fiind de altfel una din activitățile tipice pentru ele".

Gama de macarale pe șenile PALFINGER PCC este disponibilă în trei variante: PCC 57.002,

54
Inovații de marcă

cu o rază maximă de 29.,5 m, o înălțime maximă de ridicare de 32 m și o capacitate maximă de ridicare de 17.900 kg. 
Următorul model în gamă, PCC 71.002, are o rază maximă de lucru de 31.,6 metri și o înălțime de ridicare de 34 m, combinate cu o capacitate maximă de 19.100 kg.
Cel mai puternic model al gamei este PCC 115.002, care oferă o rază maximă de 33.3 m, o înălțime de ridicare de 35.8 m și o capacitate de ridicare de până la 30.000 kg. Pentru ele sunt disponibile numeroase echipamente suplimentare, cum ar fi platforme de lucru, echipamente de manipulare pentru țevi, diferite dispozitive de prindere. 

MAXIM DE FLEXIBILITATE – Brațul articulat reprezintă pentru întreaga gamă Palfinger PCC un avantaj unic pe piață, comparativ cu o macara cu braț telescopabil, acesta putând

 

fi înclinat în sus, acesta oferă o manevrabilitate unică, acces în zone restrânse, din acest motiv seria PCC putând fi utilizată la fel de bine atât în zonele urbane, cât și în sectorul industrial și pentru activități interioare. 
Macaraua și platforma pe șenile pot fi controlate și transportate separat în zonele unde există restricții de greutate.
Toate macaralele din gama PCC pot fi montate pe șasiu de camion.
Fiind mai îngustă cu 40 cm decât un șasiu de camion convențional, aceasta poate ridica chiar și în zone unde nu este suficient spațiu pentru nici un tip de macara.

DESIGN COMPACT– Gama de macarale pe șenile PALFINGER PCC este impresionantă prin dimensiunile sale compacte: pentru a trece, care nevoie de o lățime de trecere între 2 și 2.2 m, și o înălțime de 2.2 – 2.,5 m.

 

55
Macarale multifuncționale

Pentru deplasare macaralei, fără șenile, în spații înguste, aceasta poate utiliza numai sistemul de acționare a stabilizatoarelor, aceasta putând fi să se strecoare în spații extrem de joase și limitate și chiar încărcată într-un container pentru a fi mutată, fără nici un dispozitiv exterior de transport.

MACARA ALL-TERAIN - Șasiul pe șenile este perfect pentru utilizarea off-road deoarece garda mare de la sol permite urcarea unor pante de până la 60%. Atunci când macaraua este folosită off-road, în funcție de lățimea bazei de sprijin, gradientele de pantă de la 8 ° la 20 ° pot fi compensate datorită stabilizatoarelor de sprijin lungi și deosebit de robuste. Astfel, fiecare macara poate fi utilizată la capacitate maximă, chiar și pe teren înclinat. 

56
Utilaje terasiere
JCB lansează ofensiva X

Începutul de an a fost mai mult decât fulminant pentru JCB, specialiștii englezi anunțând în cadrul unei prezentări la care au participat ziariști de pe întregul continent european lansarea unei noi game de excavatoare, numită generic seria X. Acestea au fost prezentate ca fiind cele mai bune excavatoare produse vreodată de JCB, primul model, JCB 220X fiind deja pregătit pentru producția de serie. 
Seria X reprezintă o piesă de rezistență pentru producătorul englez, acesta construind un nou centru de demonstrații, situat în apropierea cartierului general din Rocester – UK, special conceput pentru a prezenta la lucru, cu diferite echipamente, noile game de excavatoare.

Despre seria X
Primul model de excavator pe șenile, JCB 220X, reprezintă rezultatul unei investiții de 110 milioane lire sterline, patru ani de activitate intensă și mii de ore de lucru în condiții reale. De ce este atât de deosebit? Tim Burnhope, director global JCB pentru dezvoltare și inovații, ne-a declarat că noua serie X exprimă în fiecare element constructiv obsesia pentru detalii dar și obsesia de a produce unele dintre cele mai bune excavatoare produse vreodată de către JCB.
Pompele hidraulice Kawasaki reprezintă o adevărată operă de artă, fiind considerate cele mai puternice și moderne sisteme existente în prezent pe piață. 

57
SERIA X

De asemenea, totul a fost regândit, de la motor la poziția centrală a brațului sau interiorul cabinei, finisările fiind realizate la cel mai înalt nivel. Dacă vorbim de perfecțiune și grija pentru detalii, chiar și ușile de vizitare ale compartimentului motorului sau de acces la sistemele de lubrefiere sunt special proiectate cu balamale suplimentare, rezistente, din oțel pentru a rezista la șocuri, pentru excavatoarele ce lucrează în cariere de piatră sau alte zone cu utilizare extremă aceste uși fiind chiar ranforsate suplimentar.
“Odată cu lansarea noii generații 220X, JCB a trecut la un nou nivel de dezvoltare de produs și asamblare de mașini de care va beneficia toți clienții din domeniu, care vor achiziționa excavatoare. Fiecare detaliu al acestor excavatoare a fost examinat și perfecționat, pentru a putea furniza o durabilitatea maximă și fiabilitate în timpul operațiunilor de lucru. Mai mult decât atât, am ușurat munca operatorului și a tehnicianului de service, prin reducerea timpilor morți pentru client și prin creșterea profitabilității. Seria 220X anunță nașterea unei noi generații de excavatoare JCB care vor aduce un plus de încredere, în toată lumea”, a spus Tim Burnhope, Directorul de Inovație și Creștere din cadrul JCB.

Operatorul – “motorul” principal
Inginerii JCB s-au focusat pe mediul de lucru al operatorului, acesta rămânând în continuare cel mai important element atunci când se pune problema eficienței unui utilaj. Acesta are acum o cabină deosebită, mai lungă cu 100 mm mai lungă și cu un metru mai lată, deci cu 15% mai mare față de utilajele din seriile anterioare. 

58
Utilaje terasiere

Cabina incorporează în structură cadrul ROPS și are geamuri plate. Cel mai impresionant lucru la noua cabină rămâne, însă, nivelul scăzut de zgomot de 68dB(A), din interior, față de 73dB(A) cât era la generația anterioară. Pentru a mări vizibilitatea, motorul ștergătorului de parbriz este instalat în partea stângă jos a parbrizului din față. Trei opțiuni de scaun dezvoltate împreună cu Grammer, oferă un maximum de confort, beneficiind, printre altele, de încălzire și ventilare. Manetele servo sunt montate în cadrele scaunului, astfel că se mișcă odată cu operatorul, în timp ce cabina este așezată acum pe patru sisteme de fixare, pentru o mai bună izolare.
Toată această atenție pentru detaliile din interiorul cabinei, precum și pentru toate

 

funcțiile de control, au fost concepute în mod ergonomic, pentru ca operatorul să fie concentrat 100% în timpul lucrului. În partea dreaptă a operatorului se află un dispozitiv de comandă nou-nouț, care înglobează toate comutatoarele și funcțiile de control, într-o singură unitate. Un monitor de 7” ajustabil a fost dotat cu meniuri intuitive și funcționalitate. 

Design durabil
Noile excavatoare JCB din clasa de 20 de tone au acum o înfățișare robustă și extrem de practică, de care va beneficia întreaga gamă. Proiectate și construite pentru a lucra eficient și profitabil, durabile și fiabile, noile excavatoare au o suprastructură cu o lățime de 2,7 metri, cu 200 mm mai mare decât modelele precedente. 

59
60
PREZENTARE
MACARALE TEREN GREU PALFINGER SANY
SRC350, SRC550C SI SRC750C

 

PALFINGER SANY este un Joint Venture ce ofera automacarale telescopice avand capacitati de ridicare intre 25 si 130 tone in varianta suprastructura montata pe autosasiu cat si in varianta pentru teren dificil. Ele combina robustetea si competenta recunoscutelor produse ale SANY Heavy Industries in domeniul contructiilor de masini cu standardele inalte ale PALFINGER AG in termeni de calitate si service. O combinatie a doi dintre cei mai mari jucatori din domeniu, in care clientii si partenerii pot avea deplina incredere!  

PREZENTARE TEHNICA SRC350

Capacitate max. de ridicare: 35 t
Lungime brat: 10.0 - 31.5 m, 4 sectiuni
Performanta excelenta in teren accidentat, directie pe toate cele 4 roti
Brat principal ultra lung si ranforsat
Garantie extinsa 18 luni sau 2250 ore de lucru 
Motor performant Cummins DongFeng 
Powerful DongFeng Cummins Engine with Euro 4 Standard
Controlul calitatii conform standardelor europene / PALFINGER  ​

61
PALFINGER SANY

 

PREZENTARE TEHNICA SRC550C

Capacitate max. de ridicare: 55 t
Lungime brat: 11.5 - 43.0 m, 5 sectiuni
Performanta excelenta in teren accidentat, directie pe toate cele 4 roti
Brat principal ultra lung si ranforsat
Garantie extinsa 18 luni sau 2250 ore de lucru 
Motor performant Cummins DongFeng
Controlul calitatii conform standardelor europene / PALFINGER  

 

PREZENTARE TEHNICA SRC750C

Capacitate max. de ridicare: 75 t
Lungime brat: 11.8 - 45.0 m, 5 sectiuni
Performanta excelenta in teren accidentat, directie pe toate cele 4 roti
Brat principal ultra lung si ranforsat
Garantie extinsa 18 luni sau 2250 ore de lucru 
Motor performant Cummins DongFeng
Controlul calitatii conform standardelor europene / PALFINGER 

62
RECICLARE
Gama SENNEBOGEN
Mai flexibilă ca oricând

Dacă în ultimii ani utilajele au început să integreze din ce în ce mai multe componente electronice, acest lucru a fost impus în primul rând de noile generații de motoare, cu un nivel foarte redus de poluare și al vibrațiilor. Acestea sunt cu fiecare generație mai economice, deși dezvoltă puteri mai mari, în plus gradul de încărcare al motoarelor este acum controlat strict de un sistem electronic centralizat, care cu ajutorul unui calculator solicită acestuia numai puterea necesară pentru fiecare tip de lucrare.

Dar tehnologia nu se oprește aici, generația următoare de utilaje este deja în cadrul de testare și primele mașini ce au integrate sisteme avansate tehnologice, precum sistemele hibrid de acționare, lucrează în întreaga lume. Astfel, recuperarea energiei utilizate la frânarea diferitelor sisteme mecanice în mișcare, precum rotirea brațului, sau oprirea mașinii, stocarea ei cu ajutorul unor cilindrii de gaz comprimat de mare putere și reutilizarea cu ajutorul unor motoare electrice duce la o scădere a consumului de combustibil impresionantă. Calculele oferite de firmele care utilizează astfel de utilaje hibrid arată că, deja un astfel de utilaj este mai scump comparativ cu unul convențional, la o utilizare normală zilnică,

63
HYBRID

într-un an de zile se recuperează diferența de preț prin scăderea costurilor cu carburanții, în continuare mașina funcționând cu un profit important suplimentar pentru proprietar.

SENNEBOGEN 855E Hybrid
          
SENNEBOGEN, un expert în domeniul manipulării materialelor, se ridică la nivelul reputației sale şi în 2018, oferind pieței o gamă nouă de produse pentru acest an. Pornind de la ideea că un utilaj cu cât este mai mare cu atât consumă mai mult combustibil, acesta a început să integreze sisteme de acționare hibridă în gama din acest an de utilaje.
Cu sistemul său de recuperare a energiei, noul 855 E Hybrid se potrivește perfect între 850 E existent și 860 E. Această completare practică va permite companiei să răspundă și mai eficient cerințelor individuale ale clienților. SENNEBOGEN 850 și 860 au devenit echipamente standard pentru clienţi din toate colţurile lumii, din diverse domenii de activitate. 855 E vine în întâmpinarea celor care căutau un model cu specificaţii între modelele 850 şi 860. 
Noua generație de mașini hibride 855 E este condusă de un motor diesel puternic, de 231 kW, care respectă cele mai noi standarde de emisii, fiind dotat cu oprire automată și modulul EcoMode. Este disponibilă şi o versiune cu un motor electric. Dat fiind faptul că clienții existenți au preferat creșterea capacității de ridicare și o gamă mai mare, aceasta a fost aplicată la echipamentele de la 17 metri la 21 de metri. Chiar și cu cele mai lungi echipamente, mașina puternică și robustă poate să ofere o capacitate de ridicare de 7,7 tone, în perfectă siguranţă. 

64
RECICLARE

În orice situație în care materialul este manipulat în funcționare continuă, iar înălțimea echipamentului trebuie modificată în mod corespunzător, sistemul Green Hybrid nu numai că oferă asistență de putere, ci și “cere” mai puțină de antrenare de la motorul diesel. Drept putere urmare, se fac economii substanţiale de combustibil. Fiabilitatea și siguranța acestui sistem au fost dovedite deja în activitatea de zi cu zi, pe tot globul. Un cilindru de recuperare a energiei montat pe braț, între cei doi cilindri de ridicare, reduce în mod semnificativ costurile cu energia cu până la 30%. Acest cilindru hidraulic suplimentar stochează energia produsă la coborârea brațului, în cilindrii de gaz comprimat plasați în partea din spate a mașinii. Această energie acumulată este disponibilă pentru următoarea ascensiune.

 

Principiul este similar cu un arc care este comprimat și apoi își eliberează energia atunci când este lăsat să se extindă. Împreună cu tehnologia Green Efficiency, este obținută astfel eficiența energetică maximă.

Pentru România, societatea TERRA România este unicul importator oficial al mărcii SENNEBOGEN. Cu un sediu central în București, 3 sedii teritoriale la Cluj, Timișoara, Brașov, reprezentativitate la nivel național pe domeniul vânzărilor și service-ului și 9 reprezentanțe teritoriale TERRA România este unul dintre principalii distribuitori de utilaje pentru construcții din România (www.terra-world.com/ro).

 

65

DESPRE SERVICE-UL NOSTRU

Terra Romania Utilaje de Constructii dispune de un sediu central pe o suprafata de 18.000m2  in Tunari, Judetul Ilfov, pe Soseaua de Centura a Bucurestiului si trei sedii teritoriale (Brasov, Turda, Timisoara)  reprezentative la nivel national pe domeniul vanzarilor si service-ului.

Peste 60% din cei 110 angajati lucreaza in servicii post-vanzare. Detinem un atelier de service dotat la cele mai inalte standarde europene, cu o investitie de peste 5 milioane de euro langa Bucuresti si alte trei ateliere si magazii de piese de schimb la punctele de lucru unde, ca si la sediul central, dispecerii sunt la dispozitia clientilor furnizand informatii tehnice, oferte de pret pentru piese de schimb, atasamente si servicii.

Avem 9 puncte de service care acopera zonal solicitarile din toata tara si 36 de utilitare pentru service mobil localizate in Bucuresti, Constanta, Braila, Bacau, Roman, Iasi, Cluj, Sibiu, Timisoara, Brasov, Turda, Satu Mare, Ramnicu-Valcea si Slatina..

Intre orele 07:30-18:00 un call center este disponibil pentru dumneavoastra la numerele de telefon: 031 730 7301 (2,3,4) / 0372 383 772 .

66
Buldoexcavatoare
Utilaje terasiere
Buldoexcavatoarele JCB 1 CX și 1CXT, create pentru a performa

JCB este producătorul care a înțeles foarte bine faptul că versatilitatea și adaptabilitatea la orice condiții de lucru – indiferent de sectorul de activitate - sunt atribute vitale pentru un utilaj. Așa se face că acesta a dus cel mai mic buldoexcavator al său la un nou nivel, transformându-l într-un echipament compact, cu o putere de împingere excepțională, o stabilitate foarte mare și o performanță îmbunătățită.

O investiție în viitor
Noul buldoexcavator JCB 1CX este o mașină inteligentă și compactă ce oferă performanța și versatilitatea a două utilaje diferite, într-unul singur. Având partea din față a unui încărcător skidder și brațul unui miniexcavator, acesta poate îndeplini două sarcini de lucru diferite, fără să fie necesară schimbarea atașamentelor. Sistemul de Management al Puterii (PMS) furnizează control asupra setărilor transmisiei, permițând utilizatorului să crească puterea de împingere a mașinii, în timp ce reduce simultan consumul de combustibil. JCB 1CX combină, totodată, durabilitatea cu styling-ul iconic al JCB, calitatea înaltă și valorile de brand exemplare, rezultatul fiind o valoare reziduală superioară. 

67
JCB 1 CX ; 1CXT

Mai mult decât un skidder
Un buldoexcavator 1CX este capabil să sape la adâncimi mai mari, având totodată o sarcină de încărcare mai mare și o înălțime de descărcare superioară. Pentru o performanță de excavare cu adevărat extraordinară, se poate opta pentru modelul pe șenile 1CX-T, care are o capacitate a cupei mai mare cu 14% și o stabilitate îmbunătățită pe terenuri dificile, putând, de asemenea lucra într-un unghi de înclinare de 31%. De asemenea, utilajul se poate roti la 360 de grade în jurul axei sale, avantaj care, alături de dimensiunile compacte, face din acest model mașina ideală pentru lucrul pe șantierele înguste, în zonele subterane și centrele orașelor. 

Calitate, fiabilitate și durabilitate
Toată partea metalică a modelului JCB 1CX este preparată din fabrică prin sablare metalică și spălată într-un curățitor cu fosfat înainte de a fi introdusă în cuptor, pentru a se

 

asigura astfel longevitatea suprastructurii. Șasiul dintr-o singură bucată oferă un plus de rigiditate și o durată mai mare a vieții de service. Atât șasiul, cât și restul componentelor sunt extrem de durabile, ceea ce reduce timpii morți. De altfel, toate materialele sunt testate la temperaturi extreme și expuse la substanțe chimice, sare, ulei și lumină puternică, pentru a putea asigura protecție maximă chiar și în cele mai grele condiții de lucru. Toate furtunele hidraulice sunt dispuse în mod inteligent, pentru a reduce uzura și a preîntâmpina avarierea, crescând astfel viața de service și reducând timpii morți. Unitatea buldozerului este integrată în utilaj, ceea ce menține dimensiunile compacte și ușurează transportul și deplasarea de la un șantier la altul, în deplină siguranță. În plus, luminile puternice ce acoperă câmpul de lucru frontal și cel din partea din spate reduc riscul de accidente în condiții de lucru de șantier și îmbunătățesc vizibilitatea.

68
Buldoexcavatoare

Productivitate și performanță
JCB 1CX excelează atât pe terenurile denivelate, cât și în spațiile înguste, datorită unei combinații fericite dintre gardă înaltă la sol și unghiul de întoarcere excelent. Blocarea optimă a șenilelor se datorează unui șasiu solid dotat cu patru role triplu-flanșă din oțel turnat. Șenilele de 320 de mm au o amprentă la sol de 0,82 mp, permițând-i utilajului să fie folosit pe teren mlăștinos sau pe orice suprafață care trebuie să nu fie deteriorată . Puterea este furnizată de un motor de 36,3 kW (49 CP) cu 2.800 rpm, suficientă pentru a pune la lucru un mini excavator de 5 tone. Pentru o mai bună stabilitate, ambele motoare și transmisia sunt amplasate în partea de jos a șasiului.

Nici o sarcină de lucru nu e prea grea
Echipamentul de încărcător frontal este echipată cu o placă frontală pentru echipamentul de lucru, care asigură o capacitate de ridicare similară cu cea a unui skidder de 600 de kg. Cu toate acestea, designul unic al modelului 1CX – pe șenile sau pe pneuri – oferă performanțe superioare unui skidder de aceeași capacitate, unghiul său de descărcare fiind mai mare cu 25% și o forță de săpare cu 15% mai mare. Înălțimea maximă de lucru este de 2,59 m pentru modelul pe pneuri și de 2,56 m pe modelul pe șenile, permițând încărcarea

 

ușoară în camioanele înalte. 
Datorită geometriei standard JCB cu mecanism paralelogram ce permite ridicarea cupei totdeauna paralel cu solul este garantată o încărcare cu material fără pierderi din cupă. Debitul standard asigurat de circuitul hidraulic este de 45 de litri, astfel că JCB 1 CX poate fi utilizat cu o varietate mare de atașamente. 
Echipamentul de excavare permite săparea în apropierea zidurilor, fiind ideal pentru lucrările care se desfășoară pe străzi. Pentru a obține o adâncime de săpare de până la 3,05 m, buldoexcavatorul poate fi echipat cu un braț extensibil, acesta oferind un randament de lucru deosebit datorită ciclurilor scurte de lucru. Puterea generată de motor este impresionantă, fiind echivalentă cu cea a unui miniexcavator de 2,5 t. Datorită brațului extensibil, raza de lucru la nivelul solului este de 3,91 m și înălțime de încărcare de 2,65 m.

Confort și ușurință în utilizare
Cabina buldoexcavatorului JCB 1CX este confortabilă, spațioasă și silențioasă, putând fi dotată cu o serie de sisteme ergonomice de control. Are sistem de încălzire și, opțional, poate include sistem de aer condiționat. Înălțimea cabinei de 2,4 m este ideală pentru accesul facil în zonele subterane.

69
JCB 1 CX ; 1 CXT

Sistemul de Management al Puterii (PMS) le oferă operatorilor opțiunea de a regla puterea de lucru a motorului în funcție de gradul de încărcare a organelor de lucru. Schimbarea rapidă și eficientă a atașamentelor este garantă prin utilizarea cuplajelor mecanice standard rapide. În plus, buldoexcavatorul poate fi echipat cu unul dintre cele două tipuri de control disponibile – Manual sau EasyControl (servo). Ambele sisteme le oferă utilizatorilor posibilitatea de a obține cele mai înalte nivele de precizie și productivitate. Manevrarea utilajului și operațiunile de încărcare sunt realizate cu ajutorul joystick-ului servo, în timp ce buldozerul este pus în mișcare cu ajutorul unor leviere manuale.
Sistemul EasyControl permite utilizarea acestuia precum un mini excavator. Comenzile pentru acționarea utilajului, încărcător frontal și excavator pot fi selectate cu ajutorul unui singur joystick servo. Comutarea joystick-ului pe modul de excavare se face prin simpla rotire a scaunului și apăsarea unui buton. 

Service și siguranță

Cu o capotă largă dintr-o singură bucată și uși laterale glisante, buldoexcavatorul 1CX permite un acces ușor și rapid de la nivelul solului, pentru efectuarea controalelor zilnice de service. Un rezervor de combustibil de 40 de litri permite lucrul perioade lungi de timp fără oprire, în plus realimentarea sa fiind foarte ușoară. Fiind fabricat din plastic, acesta previne ruginirea și protejează sistemul de alimentare. 
Nivelul uleiului hidraulic este indicat în mod clar prin intermediul unui dispozitiv amplasat în partea din spate a utilajului, iar accesul la filtrul intern se face de la nivelul solului. Uleiul hidraulic de înaltă performanță JCB optimizează durata de viață și performanța mașinii. 

70
JCB
Utilaje cu acționare electrică
JCB 19C-1E
Dacă acum doi ani JCB a prezentat oficial specialiștilor din întreaga lume, în cadrul unei ceremonii desfășurate la sediul său central din Rocester – UK primul utilaj ce funcționează cu baterii, după numai un an acesta a fost anunțat ca fiind disponibil la vânzare.

Excavatorul JCB 19C-1E este considerat ca făcând parte din viitoarea generație de utilaje cu poluare zero. Acest utilaj cu masa de 1,9 tone utilizează pentru săpare și încărare aceeași putere precum cea livrată de un motor diese.

Mai eficient, la aceeași putere

Operatorul poate lucra acum mult mai eficient, lipsa vibrațiilor și a zgomotului produs de un motor diesel reprezentând principalul avantaj, precum și ciclurile de lucru mai scurte. Conceput în special pentru intervenții în interiorul zonelor urbane, acesta va fi apreciat și de către locuitorii orașelor, în special noaptea, deoarece nu produce nici un zgomot în timpului lucrului.
 
71
JCB 19C-1E
Cele trei baterii litium-ion cu o capacitate de stocare de 15-20kWh pot asigura o funcționare de opt ore de lucru, datorită unui sistem sofisticat de management al puterii, care include și circuitul hdraulic comandat de o pompă load-sensing, care livrează exact puterea necesară pentru fiecare activitate.
Așadar, din punctul de vedere al hidraulicii, pierderile sunt aproape de zero. Tehnologiile moderne dezvoltate pentru autovehiculele electrice au avut însă și aici un cuvânt de spus, chiar dacă cuplul necesar este mai mare. Astfel, în funcție de zona geografică și de posibilitățile locale, acesta poate să se reîncarce complet de la o priză normală de 110 V în 12 ore și în numai 8 ore pentru prize de 230 V.
Opțional, sistemul fast-charge poate asigura o încărcare completă în numai 2 ore! Bateria este garantată pe viață.

Numeroase șantiere așteaptă soluția electrică
Există șantiere speciale în care nu este admisă utilizarea unui motor diesel. În astfel de cazuri, singura opțiune, până acuma, era utilizarea unui utilaj cu un motor electric și un cablu de zeci de metri care să îl conecteze la priză, precum un aparat de călcat. O soluție ce presupunea numeroase riscuri, cablul putând împiedica alte activități de șantier, în plus trebuind să fie protejat foarte bine pentru a nu fi tăiat.
Dar, în afara șantierelor deschie în interiorul orașelor sau a unor clădiri speciale, precum spitalele sau școlile, transportul feroviar va fi unul dintre marii beneficiari ai noului utilaj electric.